03.10.2012

Dlaczego olejowanie włosów???

Ta notka będzie przeznaczona coraz bardziej popularnemu olejowaniu włosów. Postanowiłam wczoraj wypróbować olejek do ciała firmy babydream, jest to olejek pielęgnujący dla dzieci, ja zakupiłam mój w rossmanie ale zapewne jest dostępny w innych drogeriach.

Dlaczego zastosowałam olejowanie?
Ponieważ moje włosy są w bardzo słabej kondycji, zniszczone, łamliwe i suche,
taki efekt spowodowała u mnie prostownica. ;/

Olejowanie ma na celu wygładzenie włosów, łuski włosa zamykają się a włosy stają się gładkie i lśniące. Rzeczywiście uzyskałam taki efekt już po jednym stosowaniu.

Jak  wykonałam olejowanie?
Wlałam trochę olejku do miseczki, ponieważ inaczej spływałby po butelce i wszystko zapaskudził, a następnie z miseczki nabierałam na dłonie i nakładałam na włosy. 
Nakładając delikatnie wmasowywałam we włosy, nie w skórę głowy.  Moje włosy mają skłonności do przetłuszczania się więc głownie skupiłam się na nakładaniu na końcówki.
Włosy następnie zawinęłam w luźny kok i tak pozostawiłam do następnego dnia.

Rano włosy najpierw opłukałam w letniej wodzie, potem umyłam dwukrotnie szamponem i nałożyłam odżywkę. Pamiętajcie też że włosów nie myjemy w gorącej, ciepłej wodzie, najlepiej w letniej, a pod koniec spłukujemy w zimnej. (dlaczego? bo łuski włosów się zamykają przy niskiej temp. wody)
Lekko je podsuszyłam suszarką ponieważ zbrakło mi czasu na naturalne suszenie do którego zachęcam! Co ważne włosy nie przetłuściły się bardziej niż zwykle więc nie ma się co bać. 

Zwracam wam też przy okazji uwagę na prawidłowe mycie głowy szampon należy delikatnie wmasować we włosy nigdy nie należy ich szarpać w żaden sposób. I taka ciekawostka szampon nie musi się wcale mocno pienić, a zazwyczaj wydaje się że im bardziej się pieni tym lepiej.
Mocne szampony zaleca się lekko rozcieńczać i włosy myć przy skórze głowy, chcąc nie chcąc preparat słynie na resztę włosów, w przypadku włosów długich.



Oto użyty przeze mnie olejek do olejowania.

Babydream:
w składzie zawiera wyciąg z rumianku i nagietka, olej ze słonecznika, migdałów i jojoby, witaminę E

Nie zawiera ! oleju mineralnego, środków barwiących i konserwujących.







Jaki efekt uzyskałam?
Włosy były gładkie i lśniące i o dziwo lekkie. Nie prostowałam ich dzisiaj. Krótko po umyciu lekko się puszyły, ale na szczęście nie utrzymało się to jakoś długo, parę razy je przeczesałam a teraz jest ok. Włosy wyglądają dobrze po dniu :) Jestem zadowolona z efektu po jednym użyciu.
Także zachęcam.
A i po wysuszeniu nałożyłam odrobinkę balsamu na włosy i spryskałam odżywką :)

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...