04.10.2012

Zbawienna pokrzywa ;)

Cześć,
dzisiaj przedstawię wam krótko działanie pokrzywy, takiej zwyczajnej uważanej przez nas jako zwykły chwast. Ma ona jednak zbawienne działanie. Picie herbatki z pokrzyw ma działanie lecznicze i pomoga na wiele dolegliwości, ale nie o tym mowa.

Jak pokrzywy wpływają na nasze włosy?
Wykorzystywane są gdy mamy problemy z przetłuszczaniem włosów, łupieżem ale nie tylko również gdy włosy nam nadmiernie wypadają.
Wypróbowałam je na sobie ponieważ miałam kiedyś problem z wypadaniem włosów, gdzie się nie obejrzałam było ich pełno,po prostu straszne... Nic specjalnego nie zrobiłam. Zagotowałam w garnku taką jakby herbatkę tylko w większej ilości. Kilka łyżek pokrzyw zalałam wrzącą wodą i czekałam aż się zaparzy.
Gdy ostygło użyłam jej. Najpierw umyłam normalnie głowę, opłukałam, a na koniec płukałam w tych pokrzywach. Naparu z włosów nie należy już potem spłukiwać wodą, ma on pozostać na włosach.! Nie przelewałam ,,herbatki" przez sitko zatem troszeczkę liści pozostało mi na głowie, ale po wyschnięciu szło je ładnie wyczesać. Liście możecie zrywać sami bądź kupić suszone w aptece. :)
A i chciałabym zaznaczyć że mokre włosy barwią wszystko na żółto zatem zachęcam ten zabieg przeprowadzić na noc. Mnie zabarwiła się tylko poduszka. :))

Taki napar można również pić, jako zwykłą herbatę czego osobiście sama nie stosowałam,ale już zakupiłam pokrzywy i mam taki zamiar. Będę je piła często. Z tego co się dowiedziałam od znajomej ona co jakiś czas pije i nie skarży się na wypadanie włosów :)

Uwaga! Dla niektórych osób o bardzo wrażliwej skórze, pokrzywa może powodować reakcję alergiczną.
Moje koleżanki stosowały kurację taką jak ja i faktycznie daje to efekty. O reakcjach alergicznych jak na razie nie słyszałam :) Zatem zachęcam od czasu do czasu na płukanki z pokrzywy. :)
Włosy również mają połysk.

Taki krótki przepis jaki możecie wykorzystać:
100g posiekanych liści
0,5 litra gorącej wody
Po ostudzeniu niektórzy dodają 0,5l 4% octu

Włosy stają się elastyczne i lśniące i nie wypadają :) Myślę że aż taka ilość octu nie jest konieczna i można użyć np. 3-4 łyżek tylko. 


Takie oto liście pokrzywy kupiłam w aptece.
2,35zł















Pozdrawiam.

2 komentarze:

  1. Fajny patent z tymi pokrzywami muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie podziałało. Teraz jestem w trakcie kuracji olejowania włosów i picia herbatki z pokrzyw, za jakiś czas napiszę o efektach. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...