21.11.2012

Witaminki :)

Dzisiaj troszeczkę więcej informacji i bardziej szczegółowych na temat witamin.
Jak wiadomo są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu i mają w sobie wiele dobrego. Pamiętajmy jednak, że  potrzebujemy ich w niewielkich ilościach. Niektóre witaminy mogą być syntetyzowane przez nasz organizm, ale większość z nich musi być dostarczana z codziennym pożywieniem.
Witaminy są cząsteczkami jednak nie dostarczają energii (kcal). Pomagają w metabolizmach makroskładników, węglowodanów, tłuszczów i białek, pełniąc funkcję katalizatorów.

Najpierw dla poprawy humoru takie o to VitOZaUry :)
Czyż nie są przesłodkie? :))

















Na włosy witaminy mają szczególny wpływ, przede wszystkim na ich tempo wzrostu i właściwą strukturę.

Biotyna - działa wzmacniająco, zaleca się spożywanie gdy włosy są łamliwe i wypadają. Wypadanie włosów jest jednym z podstawowych objawów jej niedoboru.
Kwas pantotenowy - zapewnia barierę ochronną i poprawia nawilżenie skóry. Stosuje się go w celu poprawy wyglądu korzeni włosa ze względu na jego działanie nawilżające i wygładzające.
Może odgrywać ważną rolę jako składnik budulcowy oraz w podziałach komórkowych, a także nadawać sprężystość.
*Suplementacja wit. B5 w dużych dawkach może być szkodliwa.
Tiamina B1 - zalecana jest podczas łojotoku, trądziku, wypadania włosów bądź zahamowania ich wzrostu.
Ryboflawina B2 - niedobór powoduje matowość i łamanie się oraz zły wygląd.
Witamina B6 - brak spożycia powoduje łojotokowe zapalenie skóry.
Witamina B12 - może przyczynić się do niedokrwistości, której towarzyszy wypadanie włosów. Może mieć wpływ na zapobieganie siwienia i utrzymywanie koloru.
Niacyna PP - poprawia nawilżenie, odbudowuje struktury zapobiega starzeniu się i łagodzi podrażnienia. Poprawia także objętość włosów.
Kwas foliowy - niezbędny do odnawiania się komórek w warstwie podstawowej skóry oraz w macierzy włosa. Brak kwasu może powodować zahamowanie podziałów komórkowych, a co za tym idzie zatrzymać porost lub zapoczątkować wypadanie/przerzedzenie.
Witamina A - przyczynia się do odnowy naskórka i jego regeneracji, opóźnia procesy starzenia się. Wpływa na syntezę białek, lipidów i hormonów tarczycy. Zmniejsza rogowacenie naskórka, zapewnia odpowiednie nawilżenie, ogranicza łupież. Ma duży udział w produkcji sebum, które przeciwdziała wysuszaniu i powstawaniu łupieżu. Skutkiem niedoboru może być przesuszanie skóry, a nawet łuszczyca bądź łysienie plackowate.
Szkodliwy jest również jej nadmiar.
Witamina E - doskonale wpływa na nawilżanie skóry, zapobiega jej wysuszaniu, chroni przed promieniowaniem słonecznym UV, zanieczyszczeniami i dymem papierosowym. Zapewnia dobre krążenie krwi. Jest naturalnym antyutleniaczem. Nadaje włosom połysk.
Witamina C - odpowiada za prawidłowy rozwój kolagenu, który jest konieczny dla mocnych włosów. Redukuje działanie wolnych rodników.
Witamina D - odpowiada za regulację gruczołów łojowych i prawidłowy wzrost włosów.


Witaminy stosuje się w celu:
  • poprawy kondycji włosów
  • leczniczo jako składniki przeciwłupieżowe
  • utrzymywania równowagi skóry głowy
  • usuwania dolegliwości skóry








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...