12.02.2013

Farbowanie rozjaśniające

Halo :)) Mam nadzieję, że wyspaliście się dziś wszyscy  tak jak ja i jesteście gotowi na kolejny post.
Zabieg farbowania rozjaśniającego spełnia dwie funkcje: rozjaśniania i nadania włosom odpowiedniego odcienia. Koloryzacja zmienia ton o nie więcej niż 4.
Do takiego farbowania używa sie połączenia farby oksydacyjnej z utleniaczem o wyższym stężeniu:
6% gdy odcień ma być jaśniejszy  o 1 ton, 9% gdy  odcień różnić się ma o 2-3 tony i dla odcienia jaśniejszego o 3- 4 tony od koloru wyjściowego włosów stosuje się 12%.
Można tutaj operować też różnymi ilościami emulsji i utleniacza. By zwiększyć efekt rozjaśnienia używa się nadmiaru oksydantu w stosunku do farby tj. 2:1.
Włosy najpierw pozbawiane są melaniny, a następnie nadaje się im barwnik z farby.
Uzyskany efekt zależy od stanu włosów, koloru wyjściowego oraz zastosowanego środka.
Jak wiadomo trudniej jest rozjaśnić ciemne włosy, zatem potrzeba na to dłuższego oczekiwania, ale to może spowodować uszkodzenie struktury włosów. Używa się więc najpierw podkładu rozjaśniającego. (omawiany w poprzednim poście).

2 komentarze:

  1. nmoglabys mi wyjasnic o co chodzi z tym mieszaniem 2;1 czego ma byc wiecej jesli wlosy maja uledz rozjasnieniu farby mam np 100ml a rozjasniacza 9% 120ml jak to wymieszac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią bym pomogła, ale nie jestem fryzjerką.
      Doradzam raczej przy pielęgnacji włosów, mam w tym większą wiedzę i doświadczenie.
      Myślę, że może pomóc Tobie Bunny: blogblondbunny.blogspot.com/
      Pozdrawiam ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...