24.05.2013

Regeneracja organizmu po ćwiczeniach.

Jak już wam kiedyś wspominałam organizm potrzebuje regeneracji, aby mu to umożliwić potrzebne są godziny, a nawet dni odpoczynku po treningu, a także odpowiednie odżywianie.


Utracone podczas treningu węglowodany zaleca się uzupełnić jak najszybciej, uzupełniają się wtedy zapasy glikogenu. To się tyczy również tych którzy trenują późnym wieczorem, nie idziemy spać z pustym żołądkiem.
Najszybciej regeneracja zachodzi w ciągu pierwszych 2 godzin. Jest to szczególnie ważne dla tych którzy mają chęć ćwiczenia dwa razy dziennie. :)

W większości zaleca się spożywać 1 g węglowodanów na 1 kg masy ciała w trakcie pierwszych 2 godzin.
Możemy sobie wtedy  pozwolić nawet na produkty o wysokim IG, gdy intensywnie trenujemy.
Jeśli trening jest lekki lepiej wybierać te produkty o niskim IG, wtedy zwiększą one naszą wytrzymałość i wydolność w następnym treningu.

IG --> indeks glikemiczny i tabela produktów o różnym IG.

Przekąski, które powinnyśmy zjeść w ciągu 2 godzin po ćwiczeniach;
mogą być w postaci płynnej jak i stałej:

* koktajl (np.owocowy, mleczny z owocami)
* owoce 1-2 porcje (świeże lub garść suszonych z orzechami)
* jogurt do picia
* batonik sportowy
* kanapka  z kurczakiem, rybą, twarogiem, jajkiem,
* ciastka ryżowe z masłem orzechowym, dżemem, twarożkiem,
* płatki zbożowe pełnoziarniste z mlekiem lub owsiane,
* mleko

Oczywiście nie zapominajcie o wodzie! 
:)

A teraz mały zestaw ćwiczeń dla was ;)


Ja dam radę, a wy??? ;)
W razie wątpliwości jak wykonać poszczególne ćwiczenia zapraszam tutaj.

Jeśli chcielibyście poczytać o kilku prostych zasadach dla rozpoczynających sportowe przygody zapraszam tutaj. I również do artykułu o posiłkach i przekąskach przed treningiem.

Miłego dnia. :) 

1 komentarz:

  1. Nominowałam Cie do Liebster Blog Award.Po pytania zapraszam do siebie :)
    http://niissley90.blogspot.com/2013/05/rossmann-fashion-house-wspopraca-oraz.html#comment-form

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...