18.06.2013

Zasady których trzeba przestrzegać aby mieć płaski brzuch.

Halo!
 
Myślę, że takie zasady to jest dość trudne zagadnienie do omówienia i w szczególności do wykonania. Która z nas o tym nie marzy, aby jej brzuch wyglądał zadowalająco, niekoniecznie by był wciągnięty jakby go ktoś wessał od środka.




Gdy nasze działania nie dają efektów czujemy się sfrustrowani i w końcu rzucamy trening, no bo po co coś robić jeśli nie działa.

Nieprawdą jest, że jeśli będziemy robili niezliczoną ilość powtórzeń, aż zabraknie nam sił to uzyskamy piękny kaloryfer, jak również to, że robiąc same brzuszki nasz brzuszek będzie super boski. 






Co więc trzeba robić???

1. Włączyć w nasze życie odpowiedni rodzaj odżywiania oraz treningi aerobowe. 

2. Ćwiczyć mięśnie brzucha, które są również ważne, ale nie najważniejsze. 

3. Trzeba pozbyć się zbędnego tłuszczyku, czyli fałdki którą weźmiemy między dwa palce w okolicy pępka na brzuchu tzw. oponka.

4. Trenować mięśnie brzucha 2-3 razy w tygodniu, ale konkretnie. 

5. Planować posiłki, aby uniknąć przekroczenia porcji oraz niezaplanowanych nadprogramowych dań.  (Unikniesz dzięki temu podjadania słodyczy itp.)

6. Jeść co 3 godziny, zaczynając od śniadania!

7.  Pierwszy posiłek powinien być oparty na węglowodanach, białkach i w małej ilości na tłuszczach. 
Do godziny 15 można sobie pozwolić na jedzenie owoców.
Warzywa jadać wolno w ciągu całego dnia, a nawet trzeba.
Na koniec dnia zaleca się jedzenie zdrowych tłuszczy: m.in łososia, makrelę.

 8. Pić ok. 1,5l wody, aby organizm nie skłaniał się ku magazynowaniu tkanki tłuszczowej.

9. Ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu trening siłowy i 3 razy w tygodniu trening aerobowy.
Im więcej mamy mięśni tym więcej kcal jest spalanych, ale też i więcej możemy zjeść.
Ćwiczenia jak i odpowiednia dieta przyspieszają metabolizm, co za tym idzie spalanie tkanki tłuszczowej. :))

10. Jeść najpóźniej 2 godziny przed snem.
Zachowaj też odpowiedni czas do treningu po jedzeniu oraz odpowiednią regenerację po ćwiczeniach. 

11. Jeść pełnowartościowe pokarmy, jak najmniej przerobione.
(m.in. pełnowartościowe białka, pełnoziarniste makarony, grube kasze, brązowy  ryż)

12. Zapewnić także organizmowi odpowiednią ilość błonnika.
(zawiera go np. skórka jabłek, a samo jabłko ma witaminy)


Same ćwiczenia mięśni brzucha wzmocnią go tylko, ale nie będą one widoczne pod warstwą tkanki tłuszczowej jeśli nie zaczniemy wykonywać ćwiczeń aerobowych.

Ćwiczenia aerobowe:
* bieganie,
* skakanie na skakance
* pływanie
* tańczenie
* jeżdżenie na rowerze

Wybór jest zatem do dzieła!!
Trening musi zachowywać odpowiednią intensywność i tętno. 

O czym warto pamiętać podczas odżywiania się:

Zapomnij o : 
- przejadaniu się
- dużych porcjach jedzenia na raz,
- jedzeniu typu fast food,
- słodyczach,
- jedzeniu 3 posiłków na dzień, powinno być to 5-6 posiłków,
- przesolonych potrawach,
- chipsach, paluszkach, słonych przekąskach,
- alkoholu,
- tłustych potrawach, lepiej zamień je jak najszybciej na produkty zawierające kwasy tłuszczowe jedno- lub wielonienasycone jakie są zawarte w rybach.



Owocnej pracy!


Ps. Na jutro planuje post z recenzją kosmetyków BIOVAX :))
Myślę, że mogę wam już co nieco powiedzieć o nich. 














Jeśli macie coś ciekawego do dodania odnośnie dzisiejszego postu 
piszcie śmiało, z chęcią dowiem się czegoś więcej. :)

10 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny wpis. Będę musiała wprowadzić te zasady w życie, bo brzuch to od zawsze moja zmora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o slodyczach nie zapomne :D nie ma takiej opcji :D
    uwazam ze, tak jak we wszystkim tak i w cwiczeniach nalezy zachowac zdrowy rozsadek. Jem wsyztsko co popadnie, zaczynajac od warzyw na parze konczac na pizzy i kebabie a problemow z waga ani z figura nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie masz i obyś nie miała nigdy, ale pewności nie ma, z wiekiem metabolizm się zmienia i się wtedy można zdziwić.

      Również nie mam problemów z wagą i figurą ale chcę od życia więcej i dbać o siebie mi nie zaszkodzi. :))

      Jeśli je się z umiarem to można sobie pozwolić od czasu do czasu nawet na tą pizzę czy coś słodkiego. Jednak stan naszego ciała z zewnątrz nie odzwierciedla zawsze tego co mamy w środku. :)

      Usuń
  3. świetny post ;D o słodyczach to ja nie jestem wstanie zapomnieć ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale spróbować można, albo chociaż ograniczyć.
      Gdy mniej słodyczy się je jest lepsze samopoczucie i jest się mniej głodnym w ciągu dnia. :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny i przydatny post :) Staram się większość z tych rad stosować:) Oczywiście bez ćwiczeń mało co zdziałamy, dlatego staram się jak najczęściej ćwiczyć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i teraz wiem dlaczego nie mam płaskiego brzucha :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam problem z pkt. 3 - zupełnie nie wiem jak pozbyć się tej oponki, nie jest duża, ale jak założę sukienkę to staje się widoczna :( Kiedyś dość intensywnie ćwiczyłam właśnie niby te ćwiczenia, które mają tłuszczyk tam zmniejszyć, ale mam wrażenie że to nie działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak podobnie było, że wszystko fajnie pięknie a jak sukienka to oponka się wybijała..
      Dzisiaj trochę zniknęła.
      Sporo czasu już minęło odkąd zaczęłam ćwiczyć ale najlepiej sprawdzają się aeroby. Bo te ćwiczenia które nas zachęcają na każdym portalu wpływają przeważnie na rozbudowę mięśni a tłuszczyk pozostaje.. :( No i dużo bardzo robi jedzenie bo też na sobie sprawdzałam to jak się brzuch zachowuje po produktach.. Te wysoko przetworzone powodują wybijanie się oponki, również po pizzy i obżarstwie.. Niestety likwidacja oponki to nie lada wyzwanie.

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...