18.09.2013

Jakie pryszcze wywołuje trądzik?

Zanim pojawi się pryszcz mogą minąć nawet tygodnie.
Zablokowany łój powiększa się i powoduje wypukłości na skórze: zaskórniki albo krostki.

Gdy zalegający łój lekko rozciąga pory wtedy mamy do czynienia z otwartymi zaskórnikami lub wągrami.



Czarne zabarwienie nie  powstaje z powodu brudu, a dlatego że komórki pigmentowe mieszka włosowego mają kontakt z powietrzem.



Gdy białe lub czarne zaskórniki powiększą się lub się je wyciśnie to spodni mieszek włosowy może pęknąć, a to doprowadzi do dużo poważniejszej formy pryszcza, grudki.
Skóra taka wokół pryszcza jest czerwona, opuchnięta i sprawia ból.
Kiedy zawartość mieszka wydostaje się na powierzchnię organizm broni się i wysyła białe ciałka krwi i kolejno wydzielana jest ropa.


Ropny stan zapalny  zaskórnika to krosta przymieszkowa.

Kiedy kilka mieszków się rozerwie i zainfekuje okoliczną tkankę, tworzy się stan zapalny i duże pryszcze, zwane ropnymi torbielami.  Po nich moga pozostawać blizny.
Dlatego nie należy wyciskać nic ze skóry i udać się z problemem trądziku do dermatologa.

Rodzaje pryszczy:
*zaskórniki białe,
*zaskórniki czarne,
*grudki,
*krostki przymieszkowe,
*torbiele ropne.





Następny post będzie o trądziku, m.in. u osób dorosłych.
Już dzisiaj na niego zapraszam ;)

Miłego dnia! :D

2 komentarze:

  1. Ja całe szczęście nigdy z trądzikiem nie miałam problemu, ale wiesz co? To pierwsze zdjęcie to mi przypomina obrazek mówiący o cyklu wzrostu włosa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę, chociaż u mnie jakichś tam wielkich problemów też nie ma.
      A co do zdjęcia..mi tak samo :D ale ono w miarę obrazuje co jest pod skórą.
      Szukałam jakiejś fotki aby pokazać jak to wygląda i niczego ciekawego nie znalazłam

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...