17.09.2013

Kilka porad zanim zaczniesz farbować włosy.

Halo! :)



O farbowaniu włosów pisałam już dla was nie raz..
Dzisiaj kilka rad dla farbujących, czyli co zrobić aby dobrze wyglądać i nie narobić sobie problemów..


1) Wybierz kolor o ton jaśniejszy lub nawet dwa od tego który się podoba.
Jeśli masz siwe włosy to farba pokryje nie tylko te ale i również pozostałe, i może wyjść na głowie ciemniej niż tego oczekiwałaś. Aby dobrze wyglądać kolor musi być dopasowany do koloru skóry, niebyt jasny i niezbyt ciemny. Ważny jest również odcień, który źle dobrany wygląda co najmniej dziwnie.
Ponad to łatwiej będzie poprawić jaśniejszy kolor niż ciemniejszy gdyby jednak okazało się że będziesz niezadowolona.
Zwróć uwagę na zdjęcia na opakowaniach, nie powinny być one przewodnikiem do wyboru farby. To jakie włosy będziesz miała po koloryzacji zależy przede wszystkim od koloru wyjściowego. 

2) Dzień przed użyciem farby na włosy wykonuj zawsze test alergiczny. Jeśli farbujesz już któryś raz włosy nie oznacza to że alergia u Ciebie nigdy się nie pojawi, co do tego nie ma nigdy pewności.

3) Aby uzyskać naturalny wygląd przy rozjaśnianiu włosów wybierz farbę jaśniejszą od swoich włosów maksymalnie o dwa odcienie.

4) Siwiejące włosy:
Farby półtrwałe najlepiej sprawdzają się na włosach dopiero co zaczynających siwieć.
Jeśli masz siwych włosów ponad 50% równomiernie pokryjesz je farbą trwałą. Oczywiście często o tym decyduje również firma z jakiej zakupisz produkt, farba farbie nierówna..

5) Jeśli potrzebujesz jakiejś zmiany i chcesz aby był to kolor włosów zacznij od szamponetki, farby półtrwałej gdy obawiasz się drastycznej zmiany, łatwiej jest wtedy poprawić.

6) Warto dobierać odpowiedni szampon i odzywkę do włosów farbowanych aby jak najdłużej podtrzymać uzyskany efekt.

7) Zmiana koloru, płowienie itp. może być spowodowana chlorem, słońcem, solą dlatego po ufarbowaniu należy unikać ich nadmiaru.

8) Kolejność zabiegów: najpierw trwała (jeśli chciałabyś wykonać) a tydzień/dwa później zmiana koloru włosów.


Na blogu o farbowaniu pisałam już nie raz. 
Postanowiłam, że przy okazji tego postu zbiorę w nim wszystkie pozostałe.
Zapraszam do czytania:

Pozdrawiam ;)

4 komentarze:

  1. Kurczę, z perspektywy czasu żałuję, że zaczęłam farbować włosy. Teraz, 3 lata po odstawieniu farb, moje włosy nadal wyglądają kiepsko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak kolor już nie będzie taki jak przed.. :(
      Ale dbaj o nie, pielęgnuj :))
      Ja moje zafarbuję chyba dopiero jak osiwieję.

      Usuń
  2. a ja farbowąłam włosy na czarno prze 7 lat teraz pasemkami doszłam do blondu i aktualnie mam b. zniszczone kłaki...az szkoda mi ich dotykac ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej.. :( na zdjęciach nie widziałam nigdy żeby były zniszczone :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...