17.04.2013

Co należy jeść aby mieć piękne i zdrowe włosy.



Dbając o włosy należy nie tylko je pielęgnować kosmetykami. Nie można zapominać o tym, że stan naszych włosów często odzwierciedla nasz stan odżywienia.

,,Stan odżywienia to stan organizmu będący następstwem określonego sposobu odżywiania.’’ 
 (Na podstawie: Kompendium wiedzy o żywności, żywieniu i zdrowiu)

Dzisiaj przedstawiam wam  1. część składników które należy dostarczać organizmowi aby włosy, skóra i paznokcie pięknie wyglądały i były silne od wewnątrz.
Już wcześniej opisywałam wpływ witamin :
Makro- i mikroelementy:

Cynk – wpływa na stan włosów i skóry głowy. Niedobór prowadzi do pojawienia się łupieżu i wzmaga produkcję łoju.
Występowanie: wołowina, sezam, jaja, mleko, kiełki pszenicy, w ostrygach, otrębach pszennych, kiełkach pszenicy, drożdżach, grzybach, wątróbce, orzechach, grochu, fasoli, kakao, herbacie, cebuli, czosnku, podroby.

Żelazo  potrzebne do tworzenia się kolagenu. Niedobór prowadzi do wypadania włosów, ich osłabienia  (Również paznokcie stają się łamliwe rozwija się anemia i nasza cera może być blada).
Występowanie: wołowina, sezam, podroby, żółtko jaja, chude mięso i ryby, sok ze śliwek, orzechy, nasiona dyni i słonecznika, rodzynki, kiełki pszenicy, drożdże, owoce.

Selen – niedobór prowadzi do łamliwości paznokci. Wpływa korzystnie na układ krążenia, co jest niezwykle ważne przy wzroście włosów.
Występowanie: kukurydza, jęczmień, soja, czosnek, drożdże, sól morska, śledzie.

Miedź – uczestniczy w syntezie melaniny. A pojawienie się pierwszych siwych włosów może być przyczyną niedoboru manganu który opóźnia ten proces. Przyczynia się także do tworzenia Krwi i przyswajania żelaza.
Występowanie: wątroba, ostrygi, kasza gryczana, agrest, warzywa zielone.

Magnez – wpływa na regenerację komórek. Niedobór przyczynia się do wypadania włosów, łamania paznokci i nie tylko.
Występowanie: soja, kakao, orzechy, fasola, kasza, pieczywo pełnoziarniste.

Krzem – łagodzi łupież, grzybicę, stany zapalne, trądzik różowany.
Występowanie: skrzyp polny ( z doświadczenia znanych mi osób często skrzyp przez nie przyjmowany  nie jest  dobrze tolerowany są przez organizm), perz, poziewnik,
daktyle, kasza gryczana, owoce morza, banany, produkty zbożowe, mleko i przetwory mleczne, drób, żelatyna, a także marchew, buraki i pietruszkę.

Wapń – powoduje zaburzenia nerwowe, a nerwy są ściśle połączone z włosami.
Występowanie: mleko, ser, natka pietruszki, jarmuż, kukurydza, seler, chrzan, czosnku, marchew, ryby.

.............................................................................................................
Oczywiście nie należy unikać pozostałych składników, które są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. W diecie trzeba dostarczać odpowiednie ilości wszystkich elementów, ponieważ nieprawidłowe działanie np. któregoś z narządów może wpływać niekorzystnie na inne, a co za tym idzie na włosy, skórę i paznokcie mimo, że dostarczyliśmy wyżej wymienionych składników. 
.............................................................................................................



 Natchnęło mnie na zrobienie sałatki :))


Uwaga!
Brak składników  przeze mnie opisanych ma wpływ nie tylko na włosy i paznokcie. Przedstawiłam niedobory tylko w  tych dwóch aspektach. 


I jeszcze post z informacjami o siarce  tutaj.

9 komentarzy:

  1. ja chrupię sobie pestki słonecznika i dyni:) nie dość że pyszne to jeszcze kudełki odżywiają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze :)) dobre odżywianie to podstawa zdrowia :)

      Usuń
  2. Potwierdzam to, co napisałaś. Ja właśnie nabawiłam się jakiś czas temu niedoboru cynku i selenu i skóra głowy i paznokcie wariowały. A wystarczy "tylko" jeść zróżnicowanie.
    Bardzo przydatny wpis! ;) Zrobię sobie notatki i będę z nich korzystać! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynk wpływa również korzystnie na cerę :) nawet można na wypryski kupić maść cynkową, jedyny minus to to że wysusza skórę :)

      Usuń
  3. Szkoda, że nie ma składników sałatki :-(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak się zdrowo odżywia to nie tylko włosy są zdrowe i piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka wygląda pysznie ;) Ostatnio miałam problemy z większym wypadaniem włosów, nie wiem czym to było spowodowane, ale już się na szczęście uspokoiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety tak często jest i wypadają. A powodów do tego może być mnóstwo.. :(
      Ale cieszę się, że minęło :))

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...