Pielęgnacja włosów i skóry dziecka.


    Skóra małego dziecka jest bardzo delikatna, zatem należy stosować do niej odpowiednie kosmetyki pielęgnujące, takie które nie wywołują podrażnień. Ważny jest też właściwy sposób wykonania.

Oto kilka zasad właściwej pielęgnacji skóry głowy i włosów dziecka :
1) Przed rozpoczęciem mycia należy zdjąć wszystkie bransoletki, pierścionki ponieważ mogą one uszkodzić skórę dziecka, gdyż ta jest bardzo delikatna.
2) Mycie głowy nie powinno kończyć się suszeniem za pomocą suszarki, ponieważ to osłabia cebulki włosów.
3) Do suszenia należy używać miękkiego ręcznika i robić to delikatnie. W pierwszych dniach/miesiącach życia główka maluszka nie jest jeszcze w pełni wykształcona ale o tym na pewno wiecie. J
4) Włosy po umyciu powinny być wyczesane. Czesanie wykonujemy za pomocą delikatnej szczotki z naturalnego włosia (Nie używamy grzebienia). Czesanie jest też formą masażu.
5) Włoski należy regularnie podcinać, aby nie utrudniały one dziecku zabawy i podstawowych czynności oraz nie powodowały dyskomfortu.  Należy to robić przed kąpielą aby spłukać ewentualne resztki włosów z główki i ciała dziecka.
6) Odpowiedni szampon przeznaczony dla dziecka zaczynamy dopiero używać gdy ukończy ono pierwszy miesiąc życia lub później. Dobry szampon powinien odpowiednio oczyszczać, a także dobrze się spłukiwać, nie pozostawiając piany. Najlepiej aby był bezzapachowy.
7) Głowy niemowlaka nie powinno się myć codziennie.
8) Gdy na głowie u  dziecka pojawi się Ciemieniucha, należy głowę nacierać oliwką (tego akurat nie jestem pewna, aczkolwiek oliwka nie zaszkodzi).Ciemieniucha zazwyczaj znika po kilku miesiącach bez specjalnych ingerencji w jej usunięcie. Aby zapobiegać tworzeniu się jej można masować główkę dziecka miękką szczotką po kąpieli.
9) Do ok. 2 roku życia dziecko może mieć niewiele włosów lub wcale zatem można do mycia używać  mydła lub płynu do kąpieli dla dzieci, czasem wystarczy tylko opłukać wodą.
10) Jeśli główka nie ulega zabrudzeniom, dziecko się nie poci wystarczy myć ją 1-2 razy w tygodniu. Nie powinno się myć ich zbyt często ponieważ skóra może za bardzo się wysuszać.
11) Bardzo duży wpływ na włosy ma również odpowiednia dieta. Gdy dziecko karmi jeszcze matka własnym mlekiem to ona powinna zadbać o własną dietę. Pokarmy powinny być pełne witamin i składników odżywczych. W jadłospisie powinny być odpowiednio skomponowane posiłki zawierające warzywa i owoce.
12) Ważne składniki odżywcze diety: żelazo, miedź, siarka, jod, witaminy z gr B, witamina A, C, E, F. Przy czym małemu dziecku nie podajemy wielowitaminowych preparatów.

Sposoby mycia główki dziecka:
1) Przy myciu główki należy ją odchylić możliwie do tyłu, żeby woda spływała spokojnie i nie zalewała twarzy dziecku. W kubeczek nabieramy wody i polewamy nią główkę maleństwa lub wykręcamy mokrą gąbkę nad włosami.
2) Dziecko można owinąć w ręcznik i umyć delikatnie trzymając nad wanienką.
3) Możemy też spróbować myć za pomocą mokrej ściereczki.

A teraz kilka mitów:
* Obcinanie nie zapewni w przyszłości mocnych włosów, za to odpowiedzialne są geny. Pozwala ono poprawić jedynie ich wygląd zewnętrzny co daje nam estetyczny wygląd.
* Częste mycie nie osłabi włosów dziecka jeśli używamy odpowiednich szamponów. Należy wybierać takie specjalnego przeznaczenia.  Nie wolno używać szamponów dla dorosłych!
* Jeśli dziecko urodzi się z loczkami w przyszłości włosy mogą być proste. Włosy w pierwszych miesiącach życia często ulegają zmianie. Dopiero u  ok. 5-7 letniego dziecka pojawiają się włosy jakie prawdopodobnie już pozostaną.



 Jednym z bardzo znanych firm produkujących takie preparaty jest na pewno firma JOHNSON'S Baby.
Tutaj link dla was bo bez sensu byłoby układać tekst jeśli jest taka ładna stronka. :)   Johnson's Baby
Całą gamę produktów ma również Nivea: NIVEA dla dzieci i niemowląt
Pierwsze kosmetyki dla dzieci przedstawia firma Oilatum baby. :) kosmetyki oilatum

Inne firmy:
Bambino
Linomag
Ziaja dla dzieci
Bobini
Podałam linki do tych najbardziej powszechnych.
Kosmetyki z jeszcze innych firm znajdziecie tutaj : Kosmeland.

3 komentarze:

  1. fajny pomysł na wpis, ale trochę malo profesjonalny przez uzycie "ale tego nie jestem pewna". Powinnaś wiec sprawdzic, a następnie zamieszczac informacje :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co racja to racja :) niepewność wynikła z tego że było kilka informacji w różnych źródłach xD ale doczytam o tym jeszcze. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post dla świeżaków w temacie. Jednak dorzuciłabym trzy grosze -
    -to nie do końca prawda z tym,że nie wolno stosować szamponów dla dorosłych. Bo i owszem można, tylko trzeba wiedzieć co w składzie potencjalnie szkodzi a co nie.
    -z całą pewnością nie wymieniałabym jako sprawdzone ani nie polecała produktów Johnson's (wyjątkowo często wysusza skórę dziecka także wymaga to konsultacji z lekarzem) , Bambino, Nivea ani Ziaja ani Bobini. W większości zawierają pochodne formalny (hydantoinę ), Methylisothiazolinone a nawet parabeny.
    Za to pewniakiem jest Hipp i Babydream. Są oczywiście inne, droższe i lepsze.
    Dobry szampon oczyszczający dla 3 latków to na przykład Labell wanilia i morela.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...