18.04.2013

Co jeść aby mnieć piękne włosy i nie tylko - uzupełnienie.


Nie wiem jak mogłam zapomnieć o siarce, dlatego dzisiaj uzupełniam waszą wiedzę :D

W skrócie siarka jest niezbędna dla organizmu, ponieważ  wchodzi w skład komórek. Aminokwasy zawierające siarkę i tworzące białka ustroju to cysteina i metionina.  Oba te składniki tworzą keratynę czyli podstawowy budulec włosa. Niedobory od razu negatywnie wpływają na stan włosów i skóry.

Działanie Siarki:
-  zwalcza łojotok i trądzik młodzieńczy,
-  jest głównym składnikiem wielu kosmetyków, dla cery trudnej w pielęgnowaniu,
-  przeciwbakteryjne,
-  przeciwgrzybiczne,
-  reguluje pracę gruczołów łojowych i zmniejsza wydzielanie serum,
-  oczyszcza i zwęża pory,
- pomaga w stanach zapalnych i zapobiega ich na powrotom,
- działa matująco na cerę.

Występowanie:
-  mięso i jego przetwory,
-  jaja,
-  sery,
-  mleko,
-  ryby.
-  znajduje się też w produktach zbożowych, np. kiełkach pszenicy, płatkach owsianych, otrębach pszennych, ciemnym pieczywie, a także soi i roślinach strączkowych.
-  dobrym źródłem siarki jest też: seler, szpinak, cykoria, papryka, pomidory, koper, kapusta, brukselka, morele, awokado i truskawki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Miło mi będzie jeśli zajrzysz tutaj ponownie.
Serdecznie zapraszam! ;)
Nie zawsze komentuję, ale zawsze zaglądam na blogi komentujących i często do nich wracam jeśli mnie zainteresują.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...